Midsommarafton på Logen i Brattbäcken 2026

10.00 Vi fixar midsommarstången och ”lövar upp” LOGEN, varefter vi dricker kaffe, saft och äter bullar.

15.00 ”Barndansen” kring midsommarstången med servering och lotteriförsäljning.

21 – 01 Midsommardansen på Logen med Finezze på scenen. Ingen PUB, men kaffe, dricka, korv och mackor finns att köpa! Entré: 200 kronor

VÄLKOMMEN hälsar Brattbäckens Samhällsförening och Brattbäckens Bygdegårdsförening

Logens Vänner

Alla har säkert ett minne från vår kära Logen! Detta har många visat genom bidrag som skänkts både under 2024 och 2025 till Logen!

Alla kanske inte kan vara med och hjälpa till och jobba med oss, inför Midsommarfirandet, eller delta under själv midsommarafton. Men det är förhoppningsvis många som ändå känner att man vill bidra till Logen.

Just därför finns Logens Vänner kvar!

Vårt Swish är 123 067 59 18 och vårt bankgiro är 542-0401. STORT TACK för ditt bidrag!

FIRA MIDSOMMAR PÅ LOGEN

FIRA MIDSOMMAR PÅ LOGEN I BRATTBÄCKEN 19 JUNI 2026

Vi fortsätter i år traditionellt med dans för barnen runt midsommarstången kl 1500 på Logen.

Stången kläs kl 1000 och alla barn är välkomna att hjälpa till.

Hans-Göran Rångefors kommer att spela före, till och efter barndansen!

Barnen bjuds på saft och tårta!
Vi vuxna kan köpa fika på plats!

Sponsra även som traditionen bjuder med tårtor! Hemgjorda tårtor är bara bäst!
Skriv gärna här om du kan bidra med en tårta, normalt brukar det gå 10-12 tårtor!

Det blir lotterier på plats med fina vinster.

En nyhet i år att ett lotteri har en vinst, den som drar vinstlotten får ett vedlass på ca 14-16 kubik ved!
Lottpris 50kr!

En bra vinst inför kommande vinter!

Styrelsen för Logen kommer med information om dans på midsommarkvällen !

Välkomna till Logen i Brattbäcken!

Brattbäckens Samhällsförening (BSF)

Stephen Jerand
Ordförande

LOGEN Brattbäcken har blivit nymålad och fräsch!

  • Ett stort TACK till Patrik och Sune som fixade rödmålningen!
  • Ett stort TACK till hela gänget som fixade de vita och gröna målningarna!
  • Ett stort TACK till Conny som fixade snickerier m m!
  • Dessutom ett stort TACK till DIG som klippte gräsen på planen framför LOGEN!

Mången man/kvinna gör ett gott arbete, som det heter!  TACK!

Nu återstår städning invändigt och fönsterputs mm och det bestämde vi att fixa: Lördagen den 14 juni 2025 klockan 8.30

Välkommen då igen med samma arbetslust och goda humör så får vi nog en trevlig MIDSOMMARAFTON på vår kära ”LOGEN”!

Tack allihopa!

Sven-Olov L
Ordförande för Bbn Bygdegårdsförening

Vilken midsommarafton!!

Tusen TACK till alla som besökte LOGEN i Brattbäcken under midsommaraftonen! Under eftermiddagens ”barndans” hittade nästan 250 personer i alla åldrar till Logens fina ”inne-midsommarstång” och det dansades och lektes, fikades och handlades lotter mm.

Ett stort TACK till vår samarbetspartner Brattbäckens Samhällsförening, ”Skolgården”, vilka hjälpte till och ”roddade” eftermiddagens övningar med Hans Göran Rångefors, Erika Magnusson och Ingela Jönsson, som skötte dansen kring stången…

Ett stort TACK även till de drygt 20 personer i alla åldrar som på förmiddagen hjälpte till med fixandet av midsommarstången och efterföljande trevliga fikastund, det värmer!

Allt tyder också på att de flesta vill ha ”LOGEN” kvar, för till dansen med härliga spelgänget ”Mickes”, kom det 210 personer och löste in sig… Tack vare lite äldre dansanta damer och herrar, (varav en del också var förstagångsbesökare) drogs dansen igång redan på första tonen från orkestern (helskönt att uppleva, för senast det hände var när Eliza´s besökte oss, som bl a vinnare av Dansbandskampen på TV!!!).

Patrik och Sune har varit våra tomtar i år, fixade bron och röjde m m och sen hjälptes vi åt på städdagen, alla 11 personer, för att städa LOGEN både inne och ute.

ALLA ”stilleståndsåren” har ju satt sina spår… TACK till ALLA!

Mina slutord i denna skrivning blir ändå att de allra flesta i vår bygd har minnen från LOGEN och att man gärna ser att LOGEN finns kvar… Det har Ni bevisat genom att välvilligt swisha pengar till ”LOGEN´s VÄNNER (vi passerade 30 000 kr i helgen), dit bland annat några av Er som, av en eller annan orsak, inte kunde komma till danskvällen, har swishat entrén… Snyggt gjort och tacksamt!

Sammantaget så ser styrelsen ljust på att återkomma nästa midsommar med firandet igen och under mellantiden fortsätta fixa och snygga till vårt älskade nöjesställe ”LOGEN”!

Återigen TUSEN TACK till ALLA som gör det möjligt att uppleva stämningen på LOGEN igen!
/Styrelsen för Brattbäckens Bygdegårdsförening gm Sven-Olov L

Logens vänner

Tänk om Logen i Brattbäcken kunde berätta om allt som hänt där, ojojoj 😅 Roligt är ju också att många som inte känner till Tåsjödalens byar, ändå säger ”Men på Logen i Brattbäcken har jag varit”. Tyvärr har den ju legat i ”dvala” i några år, men det vill vi ändra på!

För att vända på kappan behöver vi lite hjälp. Vi tror att många har härliga minnen från Logen i Brattbäcken. Du har kanske träffat din livskamrat där eller har andra härliga minnen från Logen. Vill du hjälpa till att få Logen att leva upp igen?

Det kan du! Vi är otroligt tacksamma för all typ av sponsring. Om du vill hjälpa till med en slant så är vi otroligt tacksamma!

Swish: 123 067 5918
Bankgiro: 542-0401

Tack!!

1 2 3 4